Foutbericht "Chip gedecteerd die niet van HP is" Oplossen

Wat is "Chip gedecteerd die niet van HP is"?

De foutmelding "Chip gedecteerd die niet van HP is" en "Onderdeel geïnstalleerd dat niet van HP is" verschijnen op het scherm van de HP printer. Als u tonercartridges van het huismerk gebruikt, kunt u deze foutmelding zien. Het geeft aan dat de firmware van de printer de huismerkcartridges al heeft uitgeschakeld. Ze werken dus niet meer met je printer. Deze foutmelding is onlangs door veel printerklanten gezien bij het gebruik van tonercartridges van het huismerk, zoals HP 217A/X, HP 415A/X, HP 220A/X enzovoort.

Waarom zegt de HP printer:"Chip gedecteerd die niet van HP is"?

In de meeste gevallen werd de foutmelding "Chip gedecteerd die niet van HP is" veroorzaakt door updates van de HP printerfirmware. De meeste huismerkcartridges waren niet langer compatibel met de bijgewerkte printerfirmware. Daarom is het mogelijk dat wanneer u huismerkcartridges met niet-HP chips installeert, uw printer deze weigert en de foutmelding "Chip gedecteerd die niet van HP is" weergeeft.

Net als het Windows-besturingssysteem in een HP Envy computer, is de printerfirmware een systeem dat ervoor zorgt dat de printer regelmatig werkt en dat gebruikers een interactieve interface biedt. Het is essentieel voor de werking en het gebruik van de printer. De originele HP printerfirmware wordt regelmatig bijgewerkt. Klanten hebben ons veel commentaar gegeven over "Chip gedecteerd die niet van HP is" en "Onderdeel geïnstalleerd dat niet van HP is". Om printers te upgraden, stuurt het echte HP sinds 2022 voortdurend nieuwe firmware naar gebruikers via WiFi of pc-netwerken. In ons dagelijks leven zijn updates aan de orde van de dag. Voorbeelden hiervan zijn software-updates en -upgrades voor computers en mobiele telefoons. Daarom zijn printergebruikers onder normale omstandigheden geneigd om firmware-updates te accepteren zonder al te veel na te denken wanneer ze zo'n upgrade prompt ontvangen.

Firmware-upgrades worden meestal gebruikt om fouten in de vorige firmwareversie van de printer aan te pakken, beveiligingsinstellingen te verbeteren of de functionaliteit van de printer uit te breiden of te optimaliseren. Niettemin zal de originele HP bijgewerkte firmware ook gebruiken om het gebruik van inkt- en tonercartridges van het huismerk te beperken. Met behulp van Dynamic Security Measures bepaalt de bijgewerkte printerfirmware of de inkttank of tonercartridge in de printer de originele HP-chips bevat. De printer geeft een foutbericht weer met de titel “Chip gedecteerd die niet van HP is” en schakelt de HP-compatibele tonercartridges uit als de cartridgechips geen originele HP-chips zijn.

Oplossingen voor "Chip gedecteerd die niet van HP is"

(1) Gebruik printercartridges met de nieuwste chips

Fabrikanten van buiten HP zullen snel nieuwe chips maken om cartridges van het huismerk te laten werken met de bijgewerkte printerfirmware nadat het oorspronkelijke HP de firmware-update heeft uitgebracht. De probleemmelding "Chip gedecteerd die niet van HP is" en "Onderdeel geïnstalleerd dat niet van HP is" verdwijnt als er nieuwe chipcartridges zijn geplaatst. Bovendien kunt u blijven printen en geld besparen. Neem voor nieuwe chipvervangingen contact op met je cartridgeleverancier als je printer de melding “Non-HP Chip Detected” weergeeft. Een betrouwbare cartridegsleverancier voor inkt- en tonercartridges is True Image. Als een firmware-update van een HP-printer voorkomt dat een van onze cartridges werkt, sturen we gratis vervangende cartridges met gloednieuwe chips zonder verzendkosten. Als je liever geen vervanging ontvangt, kun je ook je geld terugvragen.

(2)Printerfirmware downgraden

Een andere methode om het probleem met "Chip gedecteerd die niet van HP is" op te lossen is door de firmware van de printer te downgraden. Om de firmware van een printer te downgraden, verwissel je gewoon de bijgewerkte versie voor de vorige. Hierdoor kan de printer nog steeds cartridges van het huismerk gebruiken. Het bespaart tijd om deze methode te gebruiken. Je kunt de firmwareversie binnen enkele minuten downgraden in plaats van terug te moeten keren en te moeten wachten op vervangende cartridges.

Maar vanaf 2022 is HP gestopt met het aanbieden van downloads voor verouderde firmwareversies. Je kunt de firmware alleen downgraden als je het oude firmwarebestand hebt. Ter referentie is er nog een Blog-HP Printer Firmware Downgrade Download met oude versies van de printerfirmware.Je kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de leverancier voor een terugbetaling of omruiling. We raden je ook aan om de nieuwste firmware te downloaden en op te slaan voor het geval je die in de toekomst nodig hebt om te downgraden.

(3) Gebruik originele HP toner- of inktcartridges

Als je contact opneemt met HP Support om oplossingen te vinden, zullen ze je vertellen dat de enige oplossing is om originele HP inktcartridges of tonercartridges te gebruiken. Het is waar dat een effectieve manier om "Chip gedecteerd die niet van HP is" en "Onderdeel geïnstalleerd dat niet van HP is" te omzeilen het gebruik van originele HP cartridges is. Dit betekent echter wel dat je printkosten kunnen verdubbelen. Daarom is het geen voordelige methode voor foutcorrectie.

(4) De automatische HP firmware-updates uitschakelen

Het uitschakelen van de automatische HP frimware-updates is een noodzakelijke manier om te voorkomen dat uw huismerkcartridges worden geblokkeerd door toekomstige firmware-updates van de printer. Dit komt omdat de HP printer automatisch de nieuwe firmware zal downloaden en zal updaten zonder uw toestemming als de printer HP Automatische Updates toestaat. Je weet dus niet eens wanneer de printerfirmware wordt bijgewerkt. Daarom raden we je aan de printer automatisch bijwerken uit te schakelen. Nadat de automatische updates zijn uitgeschakeld, stuurt de printer je een bericht als er updates beschikbaar zijn. En de printerfirmware wordt niet bijgewerkt zonder jouw toestemming.

Opmerking:
Als u de automatische updates van HP uitschakelt, raakt de printer niet beschadigd. U kunt op elk gewenst moment contact opnemen met HP support om de printerfirmware handmatig bij te werken.

①Door middel van HP Smart

1: Download de HP Smart app op uw mobiele telefoon.
2: Klik op Wi-Fi om het draadloze netwerk van de printer in te schakelen.
3: Maak verbinding met de printer nadat u de naam en het wachtwoord van het draadloze netwerk van de printer hebt bevestigd.
4: Open uw HP Smart app
5: Klik op Geschatte voorraadniveaus om het hoofdmenu te openen.
6: Klik stap voor stap op de volgende aanwijzingen: Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Beheerdersinstellingen
7: Schuif de pagina naar beneden om Printerupdate te vinden.
8: Schakel de gemarkeerde vakjes van Printerupdate uit en klik vervolgens op Toepassen

②Door middel van IP-adres

1: Selecteer Netwerk op het bedieningspaneel van de printer
2: Zoek het IP-adres dat wordt weergegeven op de bovenste pagina.
3: Zoek dit IP-adres in de browser
4: Klik op Instellingen nadat u de pagina hebt geopend
5: Klik op Beheerdersinstellingen in de Beveiliging
6: Schuif de pagina naar beneden om Printerupdate uit te schakelen en klik vervolgens op Toepassen

③Via de Servicemodus van de printer

1: Druk vier keer op Return op het bedieningspaneel van de printer om het menu Support te openen.
2: Druk op OK om naar Support te gaan, waarna u de firmwareversie op het scherm kunt zien.
3: Zoek het menu Inschakelen/Uitschakelen en vervolgens de Firmware-update door op Omhoog en Omlaag te drukken.
4: Druk op OK om de Firmware Update uit te schakelen.

Opmerking:

Huismerk HP inktcartridges en tonercartridges geleverd door True Image bevat de nieuwste chips, zodat je niet zou ontvangen "Chip gedecteerd die niet van HP is" of "Onderdeel geïnstalleerd dat niet van HP is" foutmelding bij het gebruik van onze producten. Als u nog andere vragen, voel je vrij om onze klantenservice te bellen via e-mail cs@trueimagetech.nl.

Printermodellen die mogelijk worden beïnvloed

De onderstaande printermodellen kunnen de foutmelding ontvangen als u een compatibel product gebruikt.

Inkt/toner patroon Printer model
HP 415A Tonercartridges
(W2030A W2031A W2032A W2033A)

HP 415X Tonercartridges
(W2030X W2031X W2032X W2033X)
HP Color LaserJet Pro M454dn
HP Color LaserJet Pro M454dw
HP Color LaserJet Pro MFP M479dw
HP Color LaserJet Pro MFP M479fdn
HP Color LaserJet Pro MFP M479fdw
HP Color LaserJet Pro MFP M479fnw
HP 59A Tonercartridge
(CF259A)

HP 59X Tonercartridge
(CF259X)
HP LaserJet Pro M304
HP LaserJet Pro M304n
HP LaserJet Pro M304dn
HP LaserJet Pro M404
HP LaserJet Pro M404n
HP LaserJet Pro M404dn
HP LaserJet Pro M404dw
HP LaserJet Pro MFP M428
HP LaserJet Pro MFP M428dw
HP LaserJet Pro MFP M428fdn
HP LaserJet Pro MFP M428fdw
HP LaserJet Enterprise M406dn
HP LaserJet Enterprise M430f
HP 207A Tonercartridges
(W2210A W2211A W2212A W2213A)

HP 207X Tonercartridges
(W2210X W2211X W2212X W2213X)
HP Color LaserJet Pro M255dw
HP Color LaserJet Pro M255nw
HP Color LaserJet Pro MFP M282nw
HP Color LaserJet Pro MFP M283cdw
HP Color LaserJet Pro MFP M283fdn
HP Color LaserJet Pro MFP M283fdw
HP 220A Tonercartridges
(W2200A W2201A W2202A W2203A)

HP 220X Tonercartridges
(W2200X W2201X W2202X W2203X)
HP Color LaserJet Pro 4202dn
HP Color LaserJet Pro 4202dw
HP Color LaserJet Pro MFP 4302dw
HP Color LaserJet Pro MFP 4302fdn
HP Color LaserJet Pro MFP 4302fdw

True Image-oplossingen voor "Chip gedecteerd die niet van HP is"

(1) Zorg voor compatibele inkt- en tonercartridges met de nieuwste chips

True Image is een toonaangevende leverancier van tonercartridges in Europa. We werken nauw samen met top fabrikanten in productontwerp, ontwikkeling, productie en upgrade. Zodra originele printerfabrikanten nieuwe firmware uitbrengen, werken wij samen met onze fabrikanten om zo snel mogelijk cartridges met geüpgradede chips te leveren. En voor oude cartridges die geblokkeerd zijn door firmware-updates, sturen we gratis vervangingen of verwerken we direct terugbetalingen. Je kunt onze betaalbare en hoogwaardige compatibele inktcartridges dus met een gerust hart gebruiken."

(2) Geef een 100% tevredenheidsgarantie

True Image biedt een 100% tevredenheidsgarantie voor alle klanten. Dus als u problemen ondervindt voor of na het kopen van onze producten, neem dan gerust contact met ons op. Uw tevredenheid is ons constante doel. De garantie op onze producten is twee jaar. Dus, als er een probleem is in de werking van uw gekochte tonercartridge binnen deze twee jaar, zullen wij u voorzien van technische ondersteuning, gratis vervanging, of een volledige terugbetaling onvoorwaardelijk, afhankelijk van jou."

Probleemoplossing

Laat een reactie achter

Alle reacties worden gemodereerd voordat ze worden gepubliceerd